„Kocham Kraków-podróż przez historię wehikułem czasu”
„Idą Święta, nie o sms-ie, lecz o kartce pamiętaj”
Co Słonko Widziało
Projekt Bocian
Projekt czytelniczy „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” 2022/2023
Głównym założeniem projektu jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa wśród dzieci przy współpracy z innymi szkołami, przedszkolami, bibliotekami i innymi instytucjami w całej Polsce
i zagranicą.
W ramach projektu:
- Codziennie czytamy dzieciom przez co najmniej 20 minut;
- Zachęcamy rodziców oraz innych członków rodziny (babcie, dziadków, starsze rodzeństwo) do systematycznego czytania dzieciom w domu;
- Zapraszamy nauczycieli i pracowników przedszkola, rodziców i innych członków rodziny, a także gości spoza placówki, do czytania swoich ulubionych bajek , baśni i wierszy;
- Misie mają okazję do poznania środowiska rodzinnego naszych wychowanków.
Ogólnopolski Projekt edukacyjny ” Z darami natury świat nie jest ponury”
Nasze Przedszkolaki z oddziału II i VIII uczestniczą w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Z darami natury świat nie jest ponury”, który ma na celu kształtowanie postaw proekologicznych, pobudzanie kreatywności dzieci oraz zapoznanie ich z ideą zero waste. Uczestnicząc w projekcie dzieci inicjują zabawy konstrukcyjne, majsterkują , budują wykorzystując materiały użytkowe w tym naturalne. Projekt jest zgodny z obowiązująca Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego. Projekt w grupach realizowany jest od września do końca maja 2023 roku.
„Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy”
Maluszki z grupy II realizują projekt ” Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy”. Kicia Kocia z pewnością pomoże przejść przez proces adaptacyjny małych przedszkolaków, nauczy samodzielności i kreatywności a także rozbudzi miłość do czytania- słuchania książek 😉
Celem projektu jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków,
łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych poprzez utożsamianie się z bohaterami książkowymi oraz rozwijanie potencjału poznawczego dzieci.
Cele szczegółowe projektu :
– zachęcanie dzieci do samodzielnego sięgania po literaturę,
– rozbudzanie zainteresowań czytelniczych wśród najmłodszych,
– wdrażanie do prezentowania przez dzieci właściwych społecznie postaw-rozbudzanie ciekawości poznawczej dzieci,
– rozwijanie zainteresowań oraz uzdolnień dzieci,
– zachęcanie do aktywności poprzez wykonywanie różnorodnych zadań,
– doskonalenie samodzielności przedszkolaków,
– kształtowanie dojrzałości emocjonalnej i społecznej,
– rozwijanie kreatywności dzieci oraz nauczycieli,
– stwarzanie warunków do umiejętnego rozwiązywania problemów,
– wspieranie nauczycieli w realizacji zadań dydaktycznych,
wychowawczych oraz opiekuńczych
– stwarzanie możliwości ogólnego rozwoju dla dzieci i nauczycieli.