Galeria

  • ” Królestwo zakręconego czasu, czyli bajka o mądrych dzieciach” teatrzyk w wykonaniu Strażników Miejskich

    W dniu 24.11.2021 gościliśmy w naszym przedszkolu Strażników Miejskich. W ramach profilaktyki ” Bezpieczny przedszkolak” oglądaliśmy historię Adasia, który za pomocą czarów poznaje prawidłowe sposoby zachowania się w sytuacjach w których może znaleźć się każde dziecko.. Bohater przedstawienia w prosty sposób opowiedział dzieciom jak bezpiecznie zachować się na drodze do przedszkola, jak zareagować kiedy zaatakuje nas pies , dlaczego nie wolno rozmawiać z nieznajomymi oraz co trzeba zrobić kiedy się zgubimy. Wspólnie śpiewaliśmy piosenki, było dużo śmiechu, ale przede wszystkim z pomocą Straży Miejskiej Miasta Kraków zwiększyliśmy świadomość dzieci jak dbać o swoje bezpieczeństwo.


  • Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

    W dniu 19.11.2021 w naszym przedszkolu jak co roku obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Przypomnieliśmy sobie najważniejsze prawa jakie mają dzieci, ale też i obowiązki. Poznaliśmy bardzo ważną postać, która przyczyniła się do walki o prawa dzieci, był nią Janusz Korczak- lekarz, pedagog , teoretyk i praktyk wychowania. Był prekursorem działań na rzecz praw dziecka-człowieka. Dzieci w tym dniu wykonały ciekawe prace, wesoło się bawiły, stworzyły plakat o prawach najmłodszych. W tym szczególnym dniu do przedszkola przyszły dzieci ubrane na niebiesko aby pokazać solidarność ze wszystkimi dziećmi na świecie, również tymi, których prawa nie są przestrzegane.


  • Podsumowanie akcji „Podziel się słoikiem z przetworem”

    Po raz pierwszy zorganizowaliśmy w naszym przedszkolu, zbiórkę słoików z przetworami, którymi pragnęliśmy podzielić się z innymi osobami (foodsharing). Udało się nam uzbierać około 20 słoiczków z smakowicie wyglądającymi przetworami (papryki, ogórki, dżemy, soki, orzechy, kapusta). Wszystkie słoiczki były ślicznie udekorowane oraz zawierały krótki opis. Przetwory dotarły do lodówki umiejscowionej na os. Szkolnym 20 (Lodówka pełna dobra).

    Zasada działania lodówek jest prosta: jeśli masz za dużo jedzenia,                                     
    to włóż je do lodówki,  a jeśli potrzebujesz – weź!

    Słoiki rozeszły się w ekspresowym tempie, po 1h w lodówce nie było już żadnego słoika!!!
    Oznacza to, że znalazły nowych właścicieli😊 a my dzięki temu wiemy, że warto było zrobić zbiórkę 😊


  • Spotkanie z Wiewiórką Julką

    17 listopada, już po raz drugi w tym roku przedszkolnym nasze Słoneczka uczestniczyły w spotkaniu , które miało na celu pokazanie dzieciom, jak poprawnie dbać o ząbki i jakie to jest dla nas ważne. Pani Ola opowiedziała przedszkolakom o budowie zębów oraz o tym jaką rolę pełni każdy ząbek w jamie ustnej. Wiemy, że mleczaki to pierwsze zęby dzieci i pojawiają się pojedynczo w buzi w wieku 3 lat, jest ich 20 , mają krótkie korzenie i wypadają w wieku 6 lat a w ich miejscu wyrastają zęby stałe. Na zakończenie spotkanie nasze Promyczki otrzymały fantastycznie świecące szczoteczki do ząbków, które będą przypominały o codziennym myciu ząbków. Dziękujemy Fundacji Wiewiórki Julii i już czekamy na kolejne spotkanie.


  • Dzień Kina

    Czy wiesz, że …. początek kina datuje się na 1888?a konkretnie na moment kiedy na pierwszej taśmie celuloidowej zarejestrowano obraz
    Czy wiesz, że…Thomas Edison zbudował kinetoskop, czyli aparat pozwalający na utrwalanie ruchomych scen
    Czy wiesz, że…bracia Lumière nakręcili pierwszy film
    Czy wiesz, że… pierwsze filmy były czarn-obiałe i nieme (czyli bez dźwięku)
    Na te wszystkie, a może i jeszcze więcej pytań dzieciaki z grupy V szukały odpowiedzi podczas Europejskiego Dnia Kina Artystycznego (8.11.2021).                
    Było troszkę teorii, a potem przyszedł czas na praktykę, czyli wyreżyserowanie scenki na zadany temat. Dzieci zaznajomiły się także z historią kina, dowiedziały się jak powstają animacje, a na zakończenie dnia miały przyjemność brać udział w seansie kinowym (oczywiście z popcornem w dłoni). Każdy z uczestników pokazu musiał wykupić bilet wstępu, odnaleźć swoje miejsce w kinie, a następnie rozkoszować się jedynym i niepowtarzalnym seansem pt. „ Kubuś i przyjaciele w Stumilowym Lesie”.


  • Relacja z projektu ” Z darami natury świat nie jest ponury”

    Nasze przedszkolaki realizujące projekt edukacyjny o charakterze ekologicznym ” Z darami natury świat nie jest ponury”od września zrealizowały już większość zadań zaproponowanych w projekcie. Wykorzystując materiał przyrodniczy dzieci inicjują zabawy konstrukcyjne, majsterkują , budują, wymyślają gry i zabawy, rozwijają swoją kreatywność. Uczą się w jaki sposób dbać o środowisko. Poniżej kilka prac dzieci, które zostały zrealizowane w ramach projektu.


  • Grupa VIII Dzień jeża

    9 listopada obchodziliśmy w naszej grupie Dzień Jeża. Już od rana czekały na nas w sali dwa jeżyki: „Kolczatek” i „Tuptuś” z którymi wyruszyliśmy w matematyczną podróż „Zabawy w kodowanie”. Dwa zespoły: chłopcy i dziewczynki układali z zakrętek kolorową drogę dla jeżyków, przeliczali, klasyfikowali. Zabawa przebiegała w skupieniu ale z uśmiechem. Podczas zajęć mieliśmy okazję poszerzyć oraz utrwalić swoją wiedzę na temat tych sympatycznych zwierzątek. Wysłuchaliśmy opowiadania, wiersza: „Dwa jeże” Ludwika Jerzego Kerna i zabawy „Na dywanie siedzi jeż…”


  • Zajęcia edukacyjne – spotkanie z policją

    W dniach 3 i 5 listopada nasze przedszkolaki brały udział w zajęciach edukacyjnych dotyczących bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Do przedszkola zawitała pani policjantka. Opowiadała nam o swojej pracy, mieliśmy okazję zobaczyć elementy ubrań policyjnych oraz wyposażenie każdego policjanta – kajdanki, kask, kamizelkę kuloodporną , pałkę oraz naboje. Przeprowadziła również pogadankę na temat bezpieczeństwa . Rozmawialiśmy na temat konieczności przestrzegania przepisów ruchu drogowego, zasad bezpiecznego przechodzenia przez drogę, utrwaliliśmy znajomość niektórych znaków drogowych. Pani policjantka wytłumaczyła nam jak należy zachować się w kontaktach z obcymi ludźmi, jak dbać o bezpieczeństwo swoje i innych oraz do kogo zwracać się o pomoc w sytuacjach zagrożenia. Wiemy też pod jaki numer telefonu dzwonimy w sytuacjach niebezpiecznych. Policjantka powiedziała oraz zademonstrowała nam w jaki sposób możemy się ochronić podczas ataku psa. Na zakończenie wizyty każdy przedszkolak otrzymał upominek: kolorowankę i odblask, który będzie przypominał o prawidłowym zachowaniu na drodze. Dziękujemy za tak pouczające i ciekawe spotkanie.


  • Święto Dyni w grupie IV

    Kiedyś dynia w Polsce popularnie znana była pod nazwą bania. Dynia przypłynęła do Europy na statkach Krzysztofa Kolumba w XV wieku. W Polsce szybko zdobyła popularność – pożywne i smaczne potrawy z dyni pojawiały się na wszystkich stołach. Święto Dyni przypada na 31 października. Dzieci z grupy IV postanowiły uczcić to święto 29 października. Wśród dzieci ubranych na pomarańczowo, można było poczuć się jak na dyniowej grządce. Poznaliśmy wielką różnorodność dyń i wzbogaciliśmy  wiedzę na ich temat. Dowiedzieliśmy się, że dynia jest bardzo zdrowym warzywem. Można z niej przygotować wiele dań tj.: pieczywo, zupę, dżem, ciasto, babeczki, przetwory i soki. Mieliśmy okazję przekonać się jak smakuje ciasto dyniowe, które upiekła dla nas mama Jasia, ciasteczka z dyni upieczone przez Alicję z mamą oraz przygotowany przez nasze Panie kucharki krem z dyni.  Ozdabialiśmy dynie pisakami, farbami i naklejkami. Jedną z największych dyń „rozebraliśmy” na składniki pierwsze i stąd wiemy, jak wygląda dynia w środku. Wybraliśmy ze środka miąższ, pestki i zrobiliśmy piękny lampion. Sami przygotowaliśmy ciasto na babeczki dyniowe i upiekliśmy je w przedszkolu- pachniało na całe piętro 😉


  • CodeWeek w grupie IV

    W dniach 9 – 21 października 2021 dzieci z grup  IV podjęły wyzwanie w Europejskim Projekcie CodeWeek 2021 wraz z Uczymy Dzieci Programować. Wyzwanie polegało na realizacji wybranych aktywności, które dodatkowo wpisały się w Europejski Tydzień Kodowania CodeWeek.  CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa konkurują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. Aby sprostać wyzwaniu i dodatkowo wziąć udział w konkursie należało zrealizować min 5 z 10 wskazanych zadań. Podjęliśmy je i zrealizowaliśmy wszystkie. Dziś, już za nami 10 wspaniałych przygód i niesamowitych zajęć kreatywności i współpracy. Samodzielnego, jak również zespołowego i zadaniowego podchodzenia do kolejnych wyzwań. Udział w programie pokazał nam, że nauka kodowania nie musi być trudna, nieciekawa i przeprowadzana wyłącznie przed komputerem.