Galeria

  • Zajęcia w Ogródku warzywnym grupy III

    W naszym przedszkolu mamy własny ogródek warzywny. Pojawił się całkiem niedawno i prowadzi do niego tajemnicza drewniana bramka. W tym kąciku dzieci będą mogły uzyskać wiedzę o etapach rozwoju i warunkach życia roślin. Będą mogły obserwować zmiany zachodzące w wyglądzie roślin w ciągu roku. Przedszkolaki będą miały możliwość poznania różnorodnych gatunków roślin występujących w ogrodzie – ziół, kwiatów, warzyw i owoców. Nasz przedszkolny warzywnik pozwala dzieciom na bliższe poznanie i bezpośredni kontakt z przyrodą. W naszym ogrodzie warzywnym dzieci mogą eksperymentować ale również miło i pożytecznie spędzać czas.


  • Ogród z klasą w Słoneczku

    Miesiąc czerwiec to zakończenie realizacji projektu „Ogród z Klasą w Słoneczku”, który finansowany był ze środków Fundacji Orlen w ramach programu „Moje miejsce na
    ziemi”. W ramach wygranego grantu udało się nam stworzyć dla naszych przedszkolaków przestrzeń do odpoczynku oraz wspaniałe zaplecze do edukacji ekologicznej wykorzystującej
    metody edukacji nieformalnej. Projekt, który rozpoczęliśmy w naszej placówce miał na celu budzenie świadomości ekologicznej w każdej dziedzinie życia od najmłodszych lat,
    zbudowanie świadomości społecznej na rzecz zrównoważonego rozwoju i poszanowania zasobów natury.
    Dzięki współpracy z Rodzicami stworzyliśmy dla dzieci ogród kwitnący i pachnący kwiatami. Wspólną pracą stworzyliśmy dla przedszkolaków ogród warzywny, w którym
    dzieci mogą pielęgnować a potem zbierać warzywa oraz zioła. Dzięki środkom pochodzącym z Fundacji Orlen zakupiliśmy zestaw narzędzi ogrodniczych dla przedszkolaków, labirynty
    wodne, nasadzenia, skrzynie modułowe i drewniane donice. A dzięki wspólnej pracy nauczycieli i rodziców udało się zorganizować przestrzeń relaksu i edukacji.
    Kierujemy ogromne podziękowania Fundacji Orlen za docenienie nas i naszego projektu spośród 2500 innych projektów podchodzących z całej Polski. Dziękujemy także
    rodzicom i naszym małym pomocnikom, którzy wytrwale pomagali nam we wtorkowe popołudnia – spędzając z nami czas na rozmowach i pracach ogrodowych.

    Dziękujemy: p. Agnieszce, p. Natalii, p. Piotrowi, p. Mariuszowi, p. Rafałowi, p. Krzyśkowi, p. Tomku, p. Katarzynie, p. Sabinie, p. Anne, p. Marcinowi, p. Michałowi, p. Katarzynie R, p. Adamowi, p. Damianowi, p. Ricie, p. Magdzie
    Oraz naszym małym i dzielnym ogrodnikom: Kubie, Emilce, Antkowi, Filipkowi, Zosi, Tosi, Adamowi, Pawełkowi, Maksiowi, Gabrysi, Ali, Laurze, Adasiowi, Antosiowi S., Danielowi, Hani, Stasiowi

    RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ!


  • Dzień dziecka w Słoneczku

    1 czerwca to wyjątkowy dzień w przedszkolu. Co roku Nauczyciele dwoją się i troją, by wymyślić ciekawe atrakcje dla dzieci. Dzień Dziecka to święto uśmiechu, radości i dobrej zabawy. Może być zorganizowany na sportowo, z szeregiem gier zachęcających do rywalizacji oraz nagród wynagradzających trud. Często w Dzień Dziecka organizowane są teatrzyki w wykonaniu Rodziców. W tym roku, podobnie jak w zeszłym rodzice dzieci z grupy II oraz VIII przygotowali teatrzyk pt. „Trzy świnki” Braci Grimm.

    W tym miejscu chcielibyśmy ogromnie podziękować P. Dorocie, P. Klaudii, P. Natalii, P. Emilii, P. Kasi, P. Iwonie, P. Marcinowi, P. Kubie, P. Jackowi oraz P. Pawłowi za poświęcony czas i przygotowanie spektaklu, który wywołał ma twarzach naszych dzieci uśmiech.

    Nie zabrakło tańców, upominków oraz gier i zawodów sportowych w przedszkolnym ogródku😊

    To był wspaniały dzień!


  • Realizacja projektu edukacyjnego grupy VI „Kocham Kraków – Zaczarowane ogrody”

    Dzieci z grupy VI w dniu 27.04.2023 r. wyruszyły na pierwszą wycieczkę po Krakowie pt. ,,Ogród pełen zwierząt”. Podczas spaceru z Panią Przewodnik po Starym Mieście, dzieci zobaczyły krakowskie zabytki, odkryły godła krakowskich kamienic i usłyszały ciekawostki z nimi związane. Starszaki poznały ,,Legendę o rycerzach zaklętych w gołębie”, wysłuchały hejnału mariackiego oraz degustowały krakowskie obwarzanki.


  • Kwiecień- miesiąc świadomości o autyzmie

    Kwiecień uznawany jest za miesiąc świadomości o autyzmie. Nasze przedszkolaki wzięły udział w zajęciach edukacyjnych mających na celu przybliżenie im tematyki spektrum autyzmu. Dzieciaki ubrały się w tych dniach na niebiesko, aby podkreślić łączność z osobami z autyzmem. Podczas zajęć mogły dowiedzieć się, jak funkcjonują takie osoby, z jakimi trudnościami mierzą się na co dzień i czym się wyróżniają. Aby lepiej i łatwiej zrozumieć, jak widzą i czują świat dzieciaki z autyzmem, nasze słoneczka założyły rękawiczki, słuchawki oraz specjalne okulary i mogły zmierzyć się w nowej odsłonie z pozoru prostymi zadaniami. Dni świadomości autyzmu w naszym przedszkolu były okazją do budowania postawy otwartości, akceptacji oraz tolerancji na drugiego człowieka.


  • Wiosenne prace ogrodowe przedszkolaków

    Korzystając z pięknej pogody nasi mali ogrodnicy wzięli się do ogrodowych prac w naszym przedszkolu. Pracy było co niemiara, najpierw trzeba było wyciągnąć wrzosy, które sadziliśmy jesienią, poprzycinać i wsadzić je na nowo w przygotowanym wcześniej miejscu. Następnie mieliśmy do wsadzenia ok 40 bratków, które dostaliśmy w Castoramie za wymianę „elektrogratów”. Wszystkie prace jakie wykonały dzieci były świetną okazją zabawy i nauki 🙂 Najwięcej radochy było z podlewania roślin 😉
    Warto wspomnieć że wszystkie kwiatki, które upiększają już nasz ogród zostały posadzone na samo Święto Ziemi 🙂


  • 21 marca Dzień Kolorowej Skarpetki

    Dzień kolorowej skarpetki to święto ściśle związane z obchodami Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa. W tym dniu przedszkolaki oraz nauczyciele założyli kolorowe skarpetki nie do pary na znak solidarności z osobami z zespołem Downa oraz ich rodzinami. Podczas zajęć dydaktycznych dzieci mogły dowiedzieć się więcej o charakterystyce tej wady genetycznej oraz funkcjonowaniu osób
    z Zespołem Downa. Ponadto wykonały pracę plastyczną ozdabiając wg własnego pomysłu skarpetki. Dzień kolorowej skarpetki stał się w naszym przedszkolu doskonałą okazją do akceptacji różnorodności i wychowaniem do tolerancji. 


  • PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY W GR III

    W dniu 21 marca dzieci z naszej grupy świętowały Pierwszy Dzień Wiosny. Uroczystości powitania Wiosny rozpoczęły się od konkursów, gier i zabaw związanych z tematyką pór roku. Dzieci dowiedziały się o starym zwyczaju topienia Marzanny, z którą radośnie maszerowały w wiosennym pochodzie. Nasza Marzanna została wysłana przez Panów ogrodników do Krainy zimy. Jesteśmy pewni, że Wiosna zawita do nas na dobre. Na koniec radosnego, spaceru zjedliśmy wiosenne ciasteczka i zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia.


  • 16 marca Międzynarodowy Dzień Pandy Wielkiej w grupie IV

    Ten śliczny biało-czarny niedźwiadek cieszy się dużą sympatią większości dzieci. W tym dniu dzieci przyniosły swoje pandy- maskotki, które towarzyszyły im przez cały dzień podczas różnych aktywności, zarówno w czasie zorganizowanych zabaw jak i zabaw tematycznych w kilkuosobowych zespołach. Dzieci wysłuchały opowiadania ilustrowanego obrazkami na temat życia pandy w jej naturalnym środowisku. Dowiedziały się wielu ciekawostek na temat życia tych zwierząt i ich wyglądu min. o tym,  że pandy mają sześć palców. Dzieci bawiły się z chustą animacyjną próbując małą pandę wrzucić do dziurki na środku chusty.  Dużo radości sprawiła im „Gimnastyka z pandą”- bardzo chętnie wykonywały wszystkie ćwiczenia, które panda pokazywała na obrazkach. Dzieci szukały również pandy w zabawie wzorowanej na zabawie „Ciepło- zimo” oraz wykonywały prace plastyczne: maskę oraz ubierały pandę na ilustracji wycinając i doklejając odpowiednie elementy garderoby. Był to dzień pełen śmiechu i radości oraz doskonałej zabawy.


  • Dzień Dinozaura w gr III

    26 lutego obchodziliśmy Dzień Dinozaura. Dzieci uwielbiają te niezwykłe zwierzęta, które kryją wiele tajemnic, zaskakują swoim wyglądem i wielkością. Przedszkolaki poznały historię dinozaurów, dowiedziały się jak wyglądały, czym się żywiły oraz jak wyginęły. Rozmawialiśmy na temat pracy paleontologa i podążaliśmy śladami dinozaurów. Obejrzeliśmy film edukacyjny przedstawiający historię dinozaurów. Jak się okazało dzieci z łatwością zapamiętują trudne nazwy niektórych dinozaurów i bardzo dużo o nich wiedzą.